CHORE ZATOKI

CHORE ZATOKI

Podpuchnięte oczy, zatkany nos i nieznośny ból głowy to typowe objawy infekcji zatok przynosowych. Najlepiej wziąć się do leczenia zaraz przy pierwszych objawach i nie muszą to być od razu bardzo silne leki; całkiem spokojnie można wykorzystać domowe sposoby, aby poradzić sobie z początkiem infekcji. Pierwszą pomocą może okazać się inhalacja z solanki, która ma za zadanie nawilżyć i jednocześnie obkurczyć obrzękniętą śluzówkę i pomaga jej szybciej się zregenerować. Inhalacja ma też za zadanie oczyścić nos z zalegającej wydzieliny.
Przygotowanie takiej inhalacji jest bardzo proste: do miseczki należy wsypać 10 łyżek soli kuchennej i zalać 1 litrem gorącej wody. Nad miseczką należy się pochylić i wdychać ulatniającą się parę (nie za nisko, bo zbyt gorąca para może poparzyć błony śluzowe) około 5 minut. Zabieg należy powtarzać trzy razy dziennie przez 3-5 dni. Po skończonej inhalacji należy delikatnie wydmuchać nos. Do tak przygotowanej solanki można dodać także napar z mięty, który zadziała odkażająco i udrożniająco.
W infekcji zatok pomocne są także ciepłe okłady przykładane do zatok (na czoło lub u nasady nosa). Dobrze też jest pić herbatę z kwiatu lipy.